O letošních vánocích jsme sice utráceli průměrně za jeden nákup méně než loni (2650 Kč letos, 3300 Kč loni), celková prosincová útrata byla ale takřka o 60 % vyšší. Může za to 100% nárůst počtu objednávek oproti roku 2009. Takové jsou závěry vánoční statistiky jednoho z nějvětších českých e-shopů Mall.cz.
Pokles průměrné hodnoty objednávky přičítám několika faktorům. Významně se na něm podepsal pokles cen elektroniky, kdy například o Vánocích žádané LCD televizory zlevnily od loňska o desítky procent,
vysvětluje generální ředitel Mall.cz Marek Liška. Navíc mezi zákazníky roste popularita rychloobrátkového zboží, které vede k opakovaným nákupům v nižší hodnotě. A samozřejmě k poklesu mohla přispět jistá opatrnost zákazníků, kdy vybírali raději více levnějších dárků, ale to je jen jedna z příčin.
Nejpopulárnější dárky podle Mall.cz
- fotorámečky a fotoaparáty Kodak
- hra Activity
- česká Remoska
- externí disky Verbatim
- mixéry Bosch
- domácí pekárny Sencor
- sodovkovače Sodastream
- LCD televizory Samsung