GE Money píše o trendech vánočního nakupování Čechů

Čeští spotřebitelé začínají před Vánoci využívat speciální zájezdy zaměřené na nákupy zlevněného zboží. Atraktivita těchto zájezdů spočívá hlavně v tom, že i značkové zboží lze za hranicemi pořídit za zlomek českých cen. Navíc se mezi českými spotřebiteli postupně vytváří skupina lidí, která nákupy “zboží v akci“ přímo vyhledává. Zálibu ve výprodejích již zdaleka nelze spojovat pouze s méně solventními či vzdělanými zákazníky – skupina „lovců slev“ se etabluje napříč celou českou socio-demografickou strukturou.

Pro Čechy už nejsou nákupy v zahraničí ničím výjimečným. Přes 31 % Čechů loni nakupovalo v zahraničí, 18 % se pak vypravilo na speciální zahraniční nákupní zájezd. Nejčastější období nákupů jsou kromě období dovolených právě vánoční nákupy. I pro nákupy v zahraničí jsou platební karty stále využívanějším nástrojem. Obzvlášť před Vánoci – ve čtvrtém čtvrtletí roku – narůstá počet zahraničních transakcí platební kartou až dvojnásobně roku.

Splátkový prodej oblíbený zejména o vánocích Jak se cení práce u nás a v Evropě