Fandové fotbalu utratili 35 miliard eur. Přitahuje je filozofie klubu

Podle společnosti MasterCard utratí fanoušci fotbalu (označování jako „fandové bez hranic“) při fandění evropským zahraničním klubům každou sezónu 35 miliard eur. 

Z těchto 35 miliard eur jde 7,5 miliard eur jako poplatky za televizi a 6 % z celkové částky jako poplatky klubovým televizním kanálům, 13 % prostředků získají především kluby prostřednictvím re­klamního zboží­. Vstupenky tvoří jen desetinu výdajů fandů bez hranic. Na místě však fanoušci utratí dalších 2,5 miliard eur za jídlo. Zbylé prostředky získají hoteliéři, restaurace, sportovní bary a samotná města. 

Fanoušky přitahuje hlavně filozofie klubu (ve výzkumu uvedlo 85 % fanoušku) a jeho úspěchy (79 %). Více než desetina fanoušku však na utkání zamíří kvůli samotné hvězdě daného klubu a jsou ochotni měnit svou klubovou příslušnost dle toho, kam se jejich hvězda přesune. 

Nejste si jistí svými právy? Napište si do elektronické poradny Nejhůře si z penzijních fondů vedl Aegon