Spočítejte si...

Zavřít

E-shopy mají vracet peníze včetně poštovného

České e-shopy spotřebitelům v případě odstoupení od smlouvy vrací nižší částky, než by měly, upozorňuje na to časopis dTest. Podle rozhodnutí Evropského soudního dvora totiž musí vracet nejen cenu zboží, ale i poštovné. Téměř žádný český e-shop však tyto částky nevrací – v rozporu se zákonem. A zákazníci? Ti se tomu podle zatím nebrání, protože neví, že takové právo mají. 

Z testu smluvních podmínek českých e-shopů, který dTest uskutečnil a publikoval v aktuálním čísle časopisu, vyplývá, že prodejci nerespektují výklad Evropského soudního dvora. V rozporu se zákonem totiž spotřebitelům, kteří odstoupili od smlouvy ve 14 dnech od převzetí zboží, vrací nižší částku, než by měli.

Povinností e-shopů je vrátit nejen kupní cenu za zboží, ale i částku, kterou spotřebitel uhradil jako poštovné (popř. balné a další náklady) za cestu zboží od prodejce k němu, říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: Spotřebitel ze zákona nese pouze náklady spojené s vrácením zboží, tedy za zaslání zboží zpět prodejci.



Zvýšená DPH zdraží veřejnou dopravu Senátní výbor chce podmínky stavebního spoření vrátit do roku 2010        
AAA
AAA (neregistrovaný) 62.216.147.---
5. 10. 2011 13:39 Nový

Jasne, on totiz kazdy cesky eshop nema co lepsiho na praci

celé vlákno

nez sledovat rozhodnuti Evropskeho soudniho dvora...

hbitypanter
hbitypanter (neregistrovaný) 77.48.138.---
6. 10. 2011 8:32 Nový

Re: Jasne, on totiz kazdy cesky eshop nema co lepsiho na praci

celé vlákno

To není až tak uplně přesné, je to neinformovanost zákazníka, poštovné se proplácí i v případě uznané reklamace. Ale tohle jsem taky nevěděl.

Mlsounkov
Mlsounkov (neregistrovaný) 193.86.226.---
6. 10. 2011 13:07 Nový

To dává smysl... Evropě... Mě ne.

Chápu, že má zákazník právo na vrácení peněz za poštovné, když se mu zboží nelíbí (i když proč si ho potom objednával, když se mu nelíbí). Chápu, že se těch peněz bude i domáhat. Ale nechápu, proč by poštovný měl vracet e-shop, který touto částkou ani nedisponuje. Ano zákazník ji zaplatí, ale e-shop ten mrzký peníz předá dopravci, nemá z něj tedy nic (max. pár korun ze zaokrouhlení).
Tedy, zákazník si u mě objedná zboží za 50,- Kč. S dnešním poštovným Český pošty zaplatí 200,- Kč. Pak zboží vrátí e-shopu. E-shop vrátí zákazníkovi 200,- Kč a v ten okamžik 150,- Kč prodělal (a to nepočítám poplatky za převody peněz).
Co dál? Chcete zničit malou konkurenci? Domluvte se v hospodě, všichni si objednejte a vracejte...

Hathor
Hathor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
6. 10. 2011 19:42 Nový

Poštovné většinou nepatří e-shopům, nesmysl evropské byrokracie

celé vlákno

Měla bych pár poznatků pro naše byrokraty.
1. Z velké části poštovné e-shopům nepatří, většinou platí dopravu ČP, spedici. Takže by měl vracet něco, co není jeho a už to nemá? Nesmysl.
2. Popravdě kupující vlastně uzavírá smlouvu s dopravcem, kterému jsou taky předány jeho údaje za účelem dopravy zboží, tak ať to vymáhá na ČP, spedici.
A jaké je řešení, co takhle prostě zákazníkovi říci, chceš si objednat zboží, jo, ale zajisti si dopravu (bohužel tohle by bylo možné, kdyby to udělal většina e-shopů). Další možnost je zvíšit cenu zboží, aby kompenzovala případné ztráty z vráceného přepravného.
To jen pro zamyšlení.
Nechápu ten nesmysl. Proč má např. e-shop vracet zákazníkovi 1500 Kč za přepravu zboží spedicí, pokud už peníze namá, protože je zaplatil spedici? Tak co kdyby e-shopy začaly vymáhat poštovné po ČP, spedici?

Hathor
Hathor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
6. 10. 2011 19:46 Nový

Re: Poštovné většinou nepatří e-shopům, nesmysl evropské byrokracie

celé vlákno

Omlouvám se za hrubky, už to nebudu opravovat. V rozčilení z blbosti byrokratů jsem to přehlédla.

zdenzda
zdenzda (neregistrovaný) 90.183.240.---
10. 10. 2011 10:07 Nový

je to blbost

Dobrý den, co je to za blbost ? Vracet za službu, kterou provedl dopravce a ne prodejce a provozovatel eshopu ?? Zákazník si zakoupí zboží na eshopu, tam má několik možností jak si zboží převzít, tzn. na pobočce, nebo si vybere jednoho z několika dopravců a nechá si zboží přivést až domů. Ovšem toto je služba, kterou provozují dopravci po celé ČR, pošta, PPL, DPD, .. atd. Pokud si zákazník tedy vybere, že chce využít této služby poskytované třetí stranou, pak je hloupost vracet peníze za službu, která byla využita !! Dopravce zboží doručil a zákazník tak službu vyčerpal, proč by tedy měl provozovatel eshopu vracet peníze za vyčerpanou službu třetí strany ??? Zvláště pak, když zákazník objedná zboží u kterého poštovné neplatí v rámci objemu objednávky ? Spousta eshopů má nastavený limit objednávky a pokud zákazník objedná nad tento limit, tak už tak platí poštovné eshop !!!