České e-shopy spotřebitelům v případě odstoupení od smlouvy vrací nižší částky, než by měly, upozorňuje na to časopis dTest. Podle rozhodnutí Evropského soudního dvora totiž musí vracet nejen cenu zboží, ale i poštovné. Téměř žádný český e-shop však tyto částky nevrací – v rozporu se zákonem. A zákazníci? Ti se tomu podle zatím nebrání, protože neví, že takové právo mají.
Z testu smluvních podmínek českých e-shopů, který dTest uskutečnil a publikoval v aktuálním čísle časopisu, vyplývá, že prodejci nerespektují výklad Evropského soudního dvora. V rozporu se zákonem totiž spotřebitelům, kteří odstoupili od smlouvy ve 14 dnech od převzetí zboží, vrací nižší částku, než by měli.
Povinností e-shopů je vrátit nejen kupní cenu za zboží, ale i částku, kterou spotřebitel uhradil jako poštovné (popř. balné a další náklady) za cestu zboží od prodejce k němu,
říká Jan Votočka, právní poradce časopisu dTest, a dodává: Spotřebitel ze zákona nese pouze náklady spojené s vrácením zboží, tedy za zaslání zboží zpět prodejci.