Spočítejte si...

Zavřít

Dobročinným účelům Češi raději obětují svůj čas než peníze

Na obecně prospěšné účely přispívá jen každý desátý, občas daruje asi polovina. Nikdy dary nedává 12 % osob. Více než 60 % lidí by ale bylo ochotno zapojit se do charity v rámci dobrovolnických prací. Nejoblíbenějším způsobem je dárcovská SMS. Vyplývá to z průzkumu společnosti InsightLab.

Z dalších odpovědí je zřejmé, že na dobročinné účely častěji darují ženy než muži a častěji vysokoškoláci než lidi s nižším vzděláním (bez maturity). V čase klesá také počet pravidelných dárců v důchodovém věku.

Podle průzkumu nás k daru nejčastěji motivuje nějaká mimořádně nešťastná událost a pocit nutnosti být solidární. Ty, kteří naopak nepřispívají nikdy, odrazuje nejčastěji nedůvěra, že se peníze skutečně dostanou tam, kde jsou potřeba.

Kromě dárcovské SMS, která je nejoblíbenější, lidé dále preferují příležitostný benefiční prodej nebo hotovostní dar, ale v sídle organizace. Na ulici hotové peníze daruje asi jen čtvrtina dotázaných, spíše mladších, respondentů. Pro pravidelné příspěvky podle průzkumu lidé volí raději bankovní převod a 40 % dotázaných je otevřeno i darování přes internetové systémy, jako je PaySec, PayPal apod.

Výsledky průzkumu shrnuje i infografika:


Autor: InsightLab.
NN rozdává za sjednání úrazové životní pojistky iPod Shuffle Ministerstvo financí uvažuje o zavedení DPH na bitcoiny