Spotřebitelé nečtou obchodní podmínky. Není to žádná novinka a řada subjektů na to sází. Mezi nimi i někteří provozovatelé slevových serverů. Podíváte-li se některým takovým portálům na zoubek zjistíte, že se za jedním například skrývá cestovní agentura, jiný má obchodní podmínky jenom v angličtině a další v nich má podmínku rozhodčí doložky i přes to, že je nutné pro ni sjednávat samostatné ujednání.
Co když narazíte na problém? Vezmete si něco provozovateli slevového serveru nebo musíte jednat přímo s poskytovatelem služby? Podle našich zjištění je smlouva uzavírána přímo s poskytovatelem služby. Provozovatel slevového portálu nabídku pouze prezentuje,
uvedl Lukáš Zelený s tím, že drtivá většina slevových portálů neodpovídá ani za obsah ani za správnost inzerovaných informací.
Některé portály naopak využívají služby automatického pojištění slevových voucherů, což znamená například garanci vrácení peněz v případě, že vám nebude zboží či služba poskytnuta.
Časopis dTest prozkoumal obchodní podmínky asi čtvrtiny slevových serverů, které v Česku fungují. Tabulku s výsledky si můžete nechat bezplatně nechat zaslat na e-mail z webu časopisu dTest. Přečtěte si také: Kolektivní nakupování: Užitečné slevy nebo bezhlavé vyprazdňování peněženky?