Spočítejte si...

Zavřít

ČP radí, jak postupovat při pojistné události

Česká pojišťovna očekává po vichřici Ema kolem pěti tisíc pojistných událostí za více než sto milionů korun. Nejvíce byly podle prvních odhadů ČP zasaženi klienti v západních Čechách, jenom z Plzeňského kraje očekává ČP zhruba dva a půl tisíce škod. Hodně telefonátů přichází také z jižních, východních a středních Čech a ze severní Moravy.

Během víkendu volalo na linku 841 114 114 zhruba desetkrát více klientů. Už v sobotu operátoři přijali kolem 700 pojistných událostí, v neděli dopoledne v Klientském centru ČP zaznamenali dalších 600 případů. Největší nápor očekává ČP v pondělí dopoledne, proto také posiluje počty operátorů, kterých už je více než 300.

Škody hlásí ČP jak majitelé domů a automobilů, tak i velké společnosti. Jde hlavně o zničené střechy, krovy a okapy, ale také stožáry a rozbitá okna.

Jak postupovat při pojistné události:

  1. Pojistnou událost oznamte České pojišťovně prostřednictvím linky 841 114 114.
  2. Před vytočením tohoto čísla si připravte údaje, které za vás operátor po telefonu vyplní. Jde zejména o
  3. číslo pojistné smlouvy (není-li známo je třeba uvést rodné číslo osoby, která pojištění sjednala)
  4. stručnou charakteristiku škody ke které došlo
  5. kdy k této škodě došlo
  6. jaký je rozsah škody
  7. jaké je na vás spojení (telefon/mobil)
  8. Zamezte vzniku dalších pojistných událostí. S úklidem a opravami proto nečekejte až na příchod pracovníka pojišťovny, ale začněte hned. Ještě předtím však poškozené a zničené věci vyfotografujte.
  9. Budete-li chtít vyplatit zálohu ještě před likvidací pojistné události, sdělte to prosím mobilnímu technikovi, který k Vám přijde udělat prohlídku. Standardní likvidace jinak probíhá na základě předložených faktur.
  10. Odpovědi na dotazy, týkající se stavu vaší pojistné události, zjistíte prostřednictvím čísla 841 114 114.
Dolar vůči euru na historických minimech Nejabsurdnějším bankovním poplatkem se stal poplatek za vedení běžného účtu