Hlavní navigace

ČOI: Pozor na prodejce uhlí, co šidí zákazníky

7. 11. 2014

Sdílet

Česká obchodní inspekce (ČOI) v sobotu kontroluje prodejce uhlí. Naposledy svou pozornost zaměřila na Středočeský kraj. Výsledkem je zjištění, že prodejci nedodržují zásady poctivosti a další ustanovení zákona o ochraně spotřebitele.

Nešvarem je například nižší hmotnost dodaného zboží, než zákazník objednal a zaplatil. V jednom případě spotřebiteli místo objednaných 33,3 q uhlí bylo dodáno jen 31,0 q. Ve finančním vyjádření byl spotřebitel poškozen o 690 Kč, protože mu bylo dovezeno o 230 kg uhlí méně, než si objednal a zaplatit, upozorňuje ČOI ve své zprávě s tím, že prodejci často spoléhají na to, že spotřebitel nemůže převážit uhlí, které mu prodejce doveze před dům.

ČOI proto zdůrazňuje, že prodávající je povinen umožnit kontrolu správné hmotnosti. Měl by vám proto umožnit být při nakládce a převážit uhlí ještě před rozvozem, pokud o to předem (tedy při objednání) požádáte. 

Pokud odmítne nebo bude hledat výmluvy, proč to nejde, měl by spotřebitel zvážit změnu prodejce. V opačném případě se vystavuje riziku, že bude ošizen, varuje zpráva ČOI a připomíná, že byste se měli zajímat i o to, v jakých podmínkách je uhlí určené k rozvozu skladováno. 

Pokud se uhlí rozpadne ve sklepě na prach v rozmezí několika dnů až dvou týdnů po dodávce, měli byste tuto dodávku podle ČOI reklamovat, protože rozpad uhlí svědčí o tom, že jeho uskladnění nevěnoval prodejce náležitou péči. Mokré uhlí byste od prodejce neměli ani přebírat, a to z bezpečnostních důvodů. Při jeho skladování totiž hrozí samovznícení.

Pokud narazíte na prodejce uhlí, který nejedná poctivě, můžete ho nahlásit na nejbližší inspektorát České obchodní inspekce.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).