Spočítejte si...

Zavřít

Čím starší vůz, tím vyšší riziko nehody. V autech starších 10 let se umírá nejvíce

Stáří vozu má velký vliv na to, jak v případě nehody situace dopadne. Vyplynulo to z analýzy, kterou provedla společnost ÚAMK. Ve vozidlech starších 10 let zahynulo na českých silnicích v roce 2016 celkem 220 osob, tedy bezmála 60 % z 368 celkem usmrcených, říká Oldřich Vaníček, prezident ÚAMK.

U aut, jejichž stáří již překročilo 15 let, zahynulo 39,4 % osob. V případě nových aut nebo aut do maximálního stáří 5 let ale dochází ke smrtelné nehodě jen v 17 % případů, tedy o polovinu méně.

Z celkového počtu najetých kilometrů během roku připadá na auta starší 10 let jen 40 %. Ale při přepočtu na ujetou vzdálenost se v roce 2016 osobní automobily starší 10 let podílely na 59 % nehod a 70 % počtu usmrcených při nehodách osobních automobilů.

Úřad práce pořádá v pátek Burzu práce pro OZP na Ústeckoorlicku Sberbank začala garantovat snížení úrokové sazby u firemních úvěrů        
vojtisek
vojtisek (neregistrovaný) ---.drive-control.cz
21. 3. 2017 9:51 Nový

Vypovíající hodnota?

celé vlákno

Podle článku si mám koupit nové auto, protože pak budu míň bourat?
Když opilci způsobí 30% nehod, tak článek bude o tom, že 70% řidičů bylo střízlivých a měli by radši chlastat?

franta
franta (neregistrovaný) ---.122.broadband14.iol.cz
21. 3. 2017 22:06 Nový

Re: Vypovíající hodnota?

celé vlákno

ta novější zruší větší krupobití. viz. loni v létě. vedle sebe stojící auta peugeot, octavia II a octavia I. nejvíc to odnesly první dvě auta.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.fel.zcu.cz
21. 3. 2017 10:23 Nový

Nesmysly

To je velmi pomatená statistika. Nejsou zde vůbec uvedena další kritéria. Uvědomuje si vůbec někdo, že auto starší 10 let je třeba auto vyrobené koncem roku 2006? S dobrou údržbou je to spíše zánovní kousek, který rozhodně splňuje všechna bezpečnostní kritéria.
Nebylo by spíše od věci roztřídit to podle typu vozu, jeho nájezdu, jeho řidiče, jeho oblasti a jeho původu? Pak by ten věk byl jenom jedním z korelačních koeficientů.
Navíc je nesmyslné tvrdit, že věk vozu je příčinou nehody. Je jedním z vlivů a myslím, že v drtivé většině minoritní. Ještě jsem neviděl auto, které by samo nabouralo. Vždycky je to problém řidiče.
Neříkám, že sem tam nějakému starému Favoritu třeba neselžou brzdy třeba při dlouhém brzdění z kopce, ale myslím, že skutečný řidič s tím počítá a snaží se to eliminovat.
Ale to by bylo na dlouhé povídání...

VM
VM (neregistrovaný) 89.190.54.---
21. 3. 2017 11:29 Nový

Statistika

Kdo a jak měří, kolik se s auty daného stáří průměrně najelo? Co vím, tak to zajímá jen servisáka při výměně oleje, a jsem si docela jistý, že ten to dál neposílá. U téhle statistiky mám podezření, že jde o čísla vycucaná z prstu, a že je zde zájem automobilek prodávat nová auta a přesvědčovat že jsou bezpečnější.

Osobně si tím nejsem úplně jistý. Airbagy a ABS jsou fajn, ale některé "moderní" konstrukční prvky spíše škodí, třeba chybějící pevný rám na samonosných konstrukcích. To že se testují nárazy při 50km/h a výrobci se snaží o maximální deformaci končící těsně před řidičem je dobré, pokud zrovna v okamžik srážky nejedete rychleji - pak bych preferoval tvrdší auto.

Celá statistika může mít daleko prozaičtější vysvětlení - lidem co jezdí denně auto dlouho nevydrží, takže starší auta mají spíše sváteční řidiči, a ti jsou nebezpečnější.

funtomas funtomovič aura:100
21. 3. 2017 13:49 Nový

Zmatení pojmů

Nadpis nekoresponduje s obsahem. Čím to, autorko?