Spočítejte si...

Zavřít

Cestovní kanceláře mají zatím úspěšnou sezónu

Počet klientů českých cestovních kanceláří je zhruba o deset procent vyšší než loni touto dobou. Hlavní podíl na nárůstu klientů má zejména prodej zájezdů v předstihu, tzv. first moment, kdy cestovní kanceláře nabízejí až 20% slevy. Některé cestovní kanceláře prodaly v dlouhodobém předprodeji meziročně až o polovinu více zájezdů. Na druhou stranu, u zahraničních zájezdů klesají prodeje těsně před odjezdem, tzv. last moment.

Ceny srovnatelných zájezdů se oproti loňskému roku příliš nezměnily. Češi ale za dovolenou utrácejí více, protože požadují stále lepší ubytování i ostatní služby. Podle odhadů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur zaplatí letos čeští turisté za dovolenou v průměru 15 000 korun.

Zdroj: ČTK

Ceny nových aut v České republice přesáhly evropský průměr První den obchodování na Energetické burze Praha