Spočítejte si...

Zavřít

České spořitelně opět nefungují platební terminály

V obchodních domech řetězce Interspar, který přijímá platební karty prostřednictvím České spořitelny, nelze od dopoledních hodin zaplatit platebními kartami. Zákazníci jsou upozorňováni na nemožnost platby kartou a jsou instruováni, aby si potřebnou hotovost vybrali z bankomatu.

Obchodní domy Interspar, podobně jako většina obchodníků přijímajících platební karty, nejsou vybaveny záložním řešením – imprinterem. Česká spořitelna to zdůvodňuje tím, že obchodníci o imprinter nemají zájem. Jenže když dojde k situaci, kde selže technické řešení pro akceptaci platebních karet, imprinter by měl umožnit náhradní platbu kartou během výpadku platebního terminálu. Právě existence reliéfního písma, tzv. emossu na embosované kartě, má být výhodou pro pořízení embosovaných karet – lze s nimi zaplatit vždy. Jenže to je pouhou teorií a v praxi jsou držitelé karet odkázáni na bankomat.

Tento nešvar České spořitelny i ostatních bank posouvá držitele embosovaných karet do role držitelů karet elektronických a smývá tak výhody pro pořízení embosované karty. Navíc, výběr hotovosti kreditní kartou, v případě nefunkčního terminálu, se výrazně prodraží na poplatcích i na úrocích, oproti výběru hotovosti debetní kartou.

Banka v pozici acquira (tj. umožňující akceptaci platebních karet) by sama měla dodržovat pravidla karetního byznysu a ne se podřizovat libovůli obchodníků v zájmu uzavřené smlouvy.

Česká spořitelna vykázala v prvním čtvrtletí pokles zisku, výnosy z úvěrů občanům však vzrostly Podle předběžných údajů průmyslová produkce v březnu klesla o 17,5 %