Spočítejte si...

Zavřít

České dráhy utratí 4 miliardy na nové vlaky

České dráhy (ČD) chtějí zlepšit komfort v cestování, za nákup nových vlaků pro regionální i dálkovou dopravu chtějí ČD utratit 3,87 miliard Kč. Dráhy plánují nákup minimálně 25 elektrických jednotek v rámci dvouleté rámcové smlouvy, aby byly připravené v případě, že  Ministerstvo dopravy vypíše tendry:

V zásadě se takto snažíme získat náskok a předejít situaci, že kvůli zdlouhavému soutěžení dodavatelů podle zákona o veřejných zakázkách nestihneme dodržet termíny, jako to bylo například v případě soutěže Olomouc – Krnov – Ostrava, uvedl mluvčí ČD Radek Joklík. Vlaky budou sloužit na 5 linkách z Prahy na západ severozápad Čech a spojení Liberce s Pardubicemi a Ústím nad Labem. Nové vlaky také budou nasazené i na tratě z Prahy do Brna přes Českou Třebovou a z Brna do Olomouce přes Břeclav.

České dráhy se také chtějí utkat v soutěži se soukromými dopravci. Ředitel společnosti RegioJet Radim Jančura však vyjádřil obavu, že České dráhy budou na těchto trasách znovu jezdit za dumpingové ceny.

Češi chtějí zboží ve slevě, jinak nenakupují Deficit veřejných financí výrazně klesl, překvapil výběr DPH        
Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.149.broadband11.iol.cz
3. 1. 2014 0:04 Nový

Hm...

Zajímalo by mě, kdy už vedení ČD pochopí, že to není o nových vagónech, ale o novém přístupu. Před cca 20 lety jsem jezdil pravidelně na lince Plzeň Praha. Vagóny ČD, to byl hnus. Smrádek, špína, v zimě se občas netopilo, v létě bylo horko pokaždé. Občas ale jela souprava z Německa od Mnichova a přestože ty vagóny zvenku vypadaly trošičku starší, uvnitř byl luxus. Koberce, čistá sedadla, vůně, zrcadla a to WC celé v nerezu, čisté s tekoucí teplou(!!) vodou. Ručník a mýdlo bylo samozřejmostí. A jízdenka stála stejně. Je to v lidech. Ne o těch, co kradou hliníkové profily z vagónů ani o těch, co berou statisíce na postech šéfů. Je to i v nás.