Spočítejte si...

Zavřít

České dráhy se chystají propouštět a šetřit

České dráhy se chystají propustit 450 zaměstnanců. Jde zejména o lidi, kteří nejsou pracovně příliš vytížení. Současně odejde do důchodu i řada zaměstnanců, kteří by jinak museli být propuštěni. Část zaměstnanců odejde i z generálního ředitelství. Několik zaměstnanců, kteří nejsou v důchodovém věku dostane od Českých drah kompenzaci z doprovodného sociálního programu.

Největší železniční přepravce chce plánuje vyřadit i část starého vozového parku v podobě vagonů. Rovněž hodlá omezit marketingové aktivity, za které podnik vydal v loňském roce 450 milionů korun. Celkem chtějí dráhy ušetřit okolo 700 milionů korun.

ČSA mohou v příštím roce dosáhnout zisk. Nutná je však restrukturalizace společnosti Regulační poplatek za vyšetření v mamocentru nemusíte platit pokaždé        
uživatel si přál zůstat v anonymitě
20. 10. 2009 8:08 Nový

"komfort" pro cestujcí

Ono, stačí, kolik potřebných profesí vyházeli do nynějška. Bohužel tato opatření jsou mnohdy kontraproduktivní. Dřív na jakémkoliv venkovském nádraží mohla obsluha přehodit výhybku, a ve stanici se mohly křižovat vlaky, Dnes, pro jistotu ještě vytrhali koleje a výhybky, se tam vlaky křižovat nemohou a tak se vlaky mohou křížit jen ve vybraných stanicích. Proč to píšu? Když má nějaký spoj zpoždění, tak se na 1kolejnou trať nemůže pustit další vlak, protože se nemá kde křížit. A tak má zpoždění i další vlak, na který čekají přípoje, které jsou pak taky zpožděny. Zpoždění jednoho vlaku na sebe nabalí zpoždění mnoha dfalších spojů.
Konkrétně na té "mojí" trati je pak běžné zpoždění 10-15 minut. Mnohdy by sice mohli pustit vlak, aby se vlaky křížily aspoň na půli cesty, ale to neudělají, a vlak čeká mnohem déle, až ten zpožděný dojede na konečnou, a teprve pak pustí protijedoucí vlak. A je málo praděpodobné, že by existovali cestující, kteří přijednou opožděným spojem, přestoupili na vlak, který jede zase zpátky - tzv. čekání vlaků na přípoje. . Někdy se však vlak točí hned zpět, tady pak nějaké křižování nefunguje a jelikož náhradní vlakové soupravy nejsou k dispozi, musí se čekat, až jedna souprava obslouží více spojů. Pro cestující fakt "komfort"...