Spočítejte si...

Zavřít

České dráhy budou platit za zpoždění vlaků

České dráhy možná budou dostávat pokuty za zpoždění vlaků. Železničářům ji chce dát olomoucké hejtmanství v případě spojů, na které kraj přispívá.

Podle krajského radního Petra Poláška by se pokuty mohly pohybovat až v řádu miliónů korun. ČD se ale brání tím, že zpoždění většinou souvisí s budováním železničních koridorů.

Hejtmanství již v minulosti udělilo několikrát pokutu autobusovým dopravcům. Například, když dotaci použili jiným způsobem, než jim ukládala smlouva.

Zdroj: Financninoviny.cz

Británie má další případ slintavky a kulhavky Škody po záplavách se odhadují na 70 miliónů Kč        
Mr R.
Mr R. (neregistrovaný)
16. 9. 2007 12:30 Nový

Jasně!

Rozhodně souhlasím. Pokud si zaplatím příplatek a ten vlak přijede nehorázně později (nad 15 min) tak bych byl pro vrácení části jízdného. Proč mám jen pocit, že ČD je úplně fuk, že má třeba i s Pendolinem nehorázné spoždění.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
uživatel si přál zůstat v anonymitě (neregistrovaný)
17. 9. 2007 8:19 Nový

Doprava je služba nebo výrobek jako kdeco jiného a měla by se na to vztahovat reklamace a náhrada škody

celé vlákno
Dle mého selského rozumu by dopravce měl nést plnou zodpovědnost za zpoždění. Doprava je služba nebo výrobek jako kdeco jiného. Pokud mi doktor v nemocnici vyšmikne zdravou ledvinu, protože mu nešlo na sále světlo, pokud mi MP3 přehrávač nebude přehrávat, protože výrobce čipů měl zrovna pracovníky na dovolené a zaskakovali nekvalifikovaná Ukáčka, pokud mi auto nejede, nebude mne zajímat, že se VW nedohodl s odbory za 10% růstu mezd.... - příkladů se dá vyhrabat celá řada a vždy by mi měli reklamci uznat.
Dojíždím do zaměstnání s ČD. Mnoho let. SItuace se zpožděními hlavně ráno byla stále horší a horší. Došlo to tak daleko, že 10 - 15 minut každý den při 25minutové jízdě vlakem se stalo standardem. Jednou nebyla volná kolej (v protisměru jel také vlak a vlaky se neměly vzhledem k redukci pracovních sil na nádražích, kde za socialismu křížení vlaků bylo možné, kde křížit) jindy zase musel "můj" spoj čekat na jiný opožděný spoj, aby cestující mohli přesednout, jindy byla technická závada na muzejním vlaku... Jelikož řada cestujících brblala a úsměvy pracovníků ČD: ono se to stejně nezmění, bude-li si stěžovat, napsali jsme na kraj a na GŘ ČD. Anonymně, pod přezdívkou, pochopitelně, protože pravda se tady moc mluvit nesmí. Nejprve neodpověděli, po urgenci se ozvali s tím, že nějakými anonymy se přece zabývat nebudou. Škoda, nezáleží přece na tom, jestli se stěžovatel podepíše nebo ne, ale jestli je kritika oprávněná. Pak sice přišla reakce, že za celý měsíc došlo dle výkazů snad k pouhým 3 zpožděním (což nebyla pravda) a pak nám poskytli tabulku v excelu, kde skutečně byly časy upraveny tak, že většinou byly v souladu s platným jízdním řádem.
Řešení, abych jezdil o vlak dříve (tj. o půl či o hodinu dříve) není moc pro mne výhodné - znamenalo by to prodloužení časové ztráty z dojíždění - měl bych zabito ještě více volného času než mám nyní. A komu by se chtělo ráno vstávat místo ve čtyři už ve tři, že ehm ...?
Následovalo však překopání celých jízdních řádů (nevím jestli na základě naší kritiky), a spoj ráno jezdí na čas. Ale jak dlouho - než opět dojde ke změnám jídních řádů a jejich následné neprovázanosti?

ČD jsem použil jako odstrašující příklad. Mělo by se to týkat jakékoliv dopravy, i letecké či autobusové.

Pokud mi díky zpožděnému vlaku odjede autobusový spoj nebo dokonce frnkne letadlo nebo naopak (mám zaplaceny místenky na navazující spoje, které mi tím pádem jsou k prdu), co mám dělat? zaplatit si nové jízdné? pokud je zpoždění vyvoláno terorismem či bombou, mohou přepravní společnosti požadovat náhrady po viníkovi, pokud se jej podaří vypátrat. Pokud je to nepřízní počasí, mohlo by se na to vztahovat nějaké pojištění či kompenzace od vlády - jak to chtěli hoteliéři a vlekaři na horách. Pokud je to technickou poruchou, pak odpovědnost ponese provozovatel dopravního prostředku a pokud je to nehodou na silnici, tak viník dopravní nehody z povinného ručení.

Jsem občanem tohoto státu, protože mu nejen něco dávám, ale i něco od něj očekávám.
imhotep
imhotep (neregistrovaný)
27. 9. 2007 10:41 Nový

Re: Doprava je služba nebo výrobek jako kdeco jiného a měla by se na to vztahovat reklamace a náhrada škody

celé vlákno
Ano souhlasim muj vlak ma vetsinou 30-40 min spozdeni a to dene a protoze jezdim z vesnice tak si nemohu vybrat jiny spoj pac by to znamenali vstavat o 1:30 drive.
Tak ze dene jezdim do prace pozde a nemohu si to nadelat pac bych se zase dostal domu az 21:30, coz je o 3Hod pozdeji.
Jedna se o vlak Cassovia ktery jezdi z Košic a projizdi Kolinem 7:44
Mam v umislu na toto tema udelat i stranky, uz sem zacal sbirat spozdenky aby mi nikdo nemohl zaprit ze mel zpozdeni.
Docela bych rad kdyby se nekdo pripojil a podporil tuto aktivitu.
Pro zacatek urcite sbirat zpozdenky.
imhotep
imhotep (neregistrovaný)
16. 11. 2007 15:32 Nový

vecne zpozdeni

Dne 5.11.2007 jsem žádal na informacích zpožděnku na vlak cassovia 422, který měl dorazit 8:30, ale dorazil 9:00.V Praze hl my na zpožděnku bylo napsáno pouze 10min, musel jsem na to pani na informacích upozornit ze je to spatně, po nevlídném pohlede mě pani zpožděnku napsala jinou.
Bohužel není ojedinělý případ, již se mi to stalo asi 5x.

Bohužel to není vše a aby toho nebylo málo tak ten jistý den se při návratu domů vlak (R 613) zastavil cca 500m od nádraží Kutna Hora hl a stál tam cca 45 min, nikdo se neobtěžoval nám oznámit co se děje.
Po 40 minutách sem se vydal hledat průvodčího, narazil jsem na něj v druhem vagonu a teprve tehdy začal obcházet vlak a oznamoval, ze nejde přehodit vyhybka, ale dyť tam je rozhlas a proč až po 40 minutách, to se mi zdá trochu dlouhá doba.
Další perličkou je že vlak (os 19217) který jede směr Zruč nad Sázavou nepočkal, tudiš jsem musel čekat na vlak (os 19219) který odjíždí až v 21:03, což je 2:10 min.

Vlak cassovia R 422 má zpožděni každý den a to od 15-45 min. Dojíždím denně, a to z Malešova do Prahy hl a nemám jinou možnost než jezdit právě tímto vlakem. Nevím jak dlouho bude můj zaměstnavatel tolerovat mé pozdní příchody a jezdit vlakem o 1:30 dříve opravdu není řešeni, protože i můj čas také něco stoji.
Občas jezdím R 670 a už i ten začíná myt zpoždění 10 min v Kutné Hoře a 30 min v Praze hl.