Spočítejte si...

Zavřít

Češi nejsou loajální zákazníci, nejvěrnější jsou vůči bankám a pojišťovnám

Čeští zákazníci bank, pojišťoven, supermarketů nebo třeba benzinových pump jsou méně loajální než klienti ostatních západoevropských zemí, vyplývá z šetření společnosti Ipsos Tambor, které proběhlo ve 14 zemích. Nižší loajalita je podle společnosti způsobena nižší unikátností nabídky. Zákazníci jsou často přesvědčeni, že nabídka jednotlivých společností je podobná nebo dokonce téměř stejná, uvádí zpráva Ipsos Tambor.

Do indexu, který jev měřil, byla zahrnuta postojová loajalita (co zákazník říká o svém setrvání u značky, preferenci značky apod.) i tzv. behaviorální loajalita (jak se ve vztahu ke značce skutečně chová a nakolik ji využívá i v poměru ke konkurenci).

Nejhůře dopadl index loajality ve vztahu k supermarketům (96,9), což je nejhorší výsledek ze všech zkoumaných zemí. Lépe dopadly čerpací stanice s hodnotou indexu 45,2 a absolutně nejlepšího výsledku dosáhly banky a pojišťovny se shodnou hodnotou indexu 48,9, ačkoliv i jejich úspěch ve srovnání s příslušnými sektory v zahraničí poněkud bledne – v obou kategoriích se umístily až za polovinou „startovního pole“, uvádí zpráva společnosti která dodává, že největším problémem je ve všech odvětvích snadná zaměnitelnost jednotlivých firem, které podle klientů nabízejí obdobné služby bez větších odlišností.

Pojišťovny očekávají účet za víkendové povodně ve výši 1,3 miliardy Kč Jaký je z hlediska pojištění rozdíl mezi povodní a záplavou?