Pokud jsou někde slevové akce a Češi se rozhodnou ji využít a zlevněné produkty či služby nakoupit, často utratí mnohem víc, než při standardním nákupu. Vyplynulo to z interních dat Equa bank.
Ta sledovala situaci o víkendu 16. – 17. září 2016, kdy desítky e-shopů nabídly zboží se slevou 20 – 70 %. O tomto víkendu však Češi utratily dvakrát více peněz, než při standardním nakupování.
Největší zájem panoval o oblečení a obuv. Počet transakcí za tyto položky vzrostl o 94 %. V průměru utratili Češi 900 Kč za objednávku, což je o 27 % více, než při běžném nákupu stejného typu.
Velký zájem byl také o elektroniku, kde se počet transakcí zvýšil o 45 %, a o doplňky či vybavení do domácnosti, kde transakce vzrostly o 39 %.
Statistiky potvrzují, že si Češi rádi počkají na slevy, poté berou obchody útokem a ze svých peněženek vydají mnohem více peněz,
říká Tomáš Veselý, ředitel depozitních produktů Equa bank.