Spočítejte si...

Zavřít

Ceny ojetin už klesat nebudou, pořád je ale ještě nakoupíte levně

Plánujete koupit ojetý vůz? Další dlouhé čekání na pokles cen už by se vám nemuselo vyplatit. Z analýzy společnosti LeasePlan vyplynulo, že v létě a v prosinci jsou ceny ojetin prakticky nejníže. Konec roku bývá podle statistik společnosti ještě výhodnější než léto. Historické dno už jste ale propásli. Nejníže se podle analýzy ceny pohybovaly mezi prosincem 2009 a prosincem 2010, kdy se propadly k nejnižším z celé Evropy.

Ceny ojetin podléhají tradičně výrazným sezónním výkyvům. Platí, že ‚když se začne zelenat tráva‘, zájem o ojeté automobily výrazně stoupne a s ním jde nahoru i cena. Naopak během prázdnin a v prosinci jsou ceny ojetin nejnižší, což je dáno menším zájmem v tomto období, uvedl Daniel Prostějovský ze společnosti LeasePlan s tím, že kromě sezónních faktorů hraje roli i řada ekonomických faktorů. V extrémní podobě se to ukázalo v ČR. Na začátku tisíciletí zde byly jedny z nejdražších ojetin v Evropě, na přelomu let 2009/10 zase patřila česká ojetá auta k nejlevnějším, dodal Prostějovský

Kromě ceny přinesla analýza i další výsledky, které například potvrzují, že bílá už na voze dávno není tabu a majitelé vozidel už se tak nemusí obávat, že by později svůj bílý vůz nemohli prodat. Mnohem více se zde také poptávají ojeté vozy, které mají původního majitele také z Čech. Automobilům ze zahraničí pomalu přestávají věřit.

Podle statistik už jsme si jako národ také zvykli na auta s klimatizací. Prodávat ojetinu bez klimatizace už proto často začíná být problém i u vozů nižších kategorií. Zvyšuje se také zájem o vozy s automatickou převodovkou a do obliby se stále více vrací také vozy na benzin místo nafty.


Kapesné buduje vztah k penězům, třetina Čechů ho odmítá Wüstenrot zvýšil úrok na svém spořicím účtu