Spočítejte si...

Zavřít

Asociace: 18 % vozů na českých silnicích není bezpečných

Skoro pětina vozů na českých silnicích není bezpečná, tvrdí Asociace autobazarů (APPAA) na základě výsledků šetření z letošního ledna a února.

Podle výsledků 18 % vozidel nesplňuje současné bezpečnostní nároky. Výsledek ovlivňuje i vyšší stáří aut dovážených ze zahraničí.

Nejvíce takových vozidel se prodává prostřednictvím soukromé inzerce. Prodávající totiž spoléhají nejenom na to, že nabídnou atraktivní cenu, ale především na to, že na ulici nemá zájemce o vozidlo v podstatě žádnou možnost zjistit reálný technický stav vozidla, uvedl Petr Přikryl z APPAA, podle kterého největší riziko hrozí při nákupu bouraného a nekvalitně opraveného vozu, kdy jsou v případě dopravní nehody důsledky středu fatálnější.

V průměru dochází k vyššímu rozsahu zranění a to až o 70 % ve srovnání s vozem, který žádnou vážnou havárii v minulosti neprodělal, varuje Přikryl. Připomíná také, že podle policejních statistik bylo minulý rok vinou špatného technického stavu způsobeno téměř 500 dopravních nehod. 

Kupujete-li ojetý vůz, měli byste si důkladně prověřit jeho historii a na jeho prohlídku s sebou ideálně vzít také nezávislého automechanika, které stav vozu zkontroluje.

Předchozí aktualita Následující aktualita        
kk
kk (neregistrovaný) ---.stz.rev-fortech.cz
11. 3. 2016 14:28 Nový

18% vozů

Jaký špatný technický stav? Jezdí se přece na STK, emise, fotí auto ze všech stran. Spíš hochům z asociace docházejí penízky. Mám auto z roku 2000, udržované, proč bych si měl u autobazaru kupovat jiné, přetočené, předražené a nereklamovatelné.

josef
josef (neregistrovaný) 109.75.156.---
11. 3. 2016 18:21 Nový

Slavná asociace

Každou chvíli je v TV nebo na internetu, jak autobazar někoho okradl nebo podvedl.

Pavel
Pavel (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz
13. 3. 2016 9:49 Nový

Něco je špatně...

Jak už uvedl příspěvek výše, jezdí se přece na STK, kde by měla probíhat kontrola podle zákona včetně měření, diagnostiky a focení. A není jednoduché obstát bez ztráty květinky.
Ale ono je to i v lidech. Když někdo svěří svůj život nějakému vraku, úmyslně podplácí techniky nebo svoje auto látá za každou cenu, je to jeho boj.
Každý si váží svého života, nikdo nechce dobrovolně umřít, a přesto sedají lidi do vraků, které jsou rakvemi. A že nemají peníze? Pak tedy nepotřebují auto. Vždycky se dá najít rozumný kompromis. Ale nikdy by to nemělo být na úkor bezpečnosti a života.