Létání na dálkových trasách s ČSA bude dražší - kvůli vysoké ceně ropy

České aerolinie zvýšily od května kvůli rekordně rostoucí ceně ropy palivový příplatek na dálkových linkách. Dosud platili cestující na dálkových letech ČSA 46 USD (asi 1060 korun), od května si připlatí dalších pět dolarů (asi 110 korun).

Na evropských linkách se cena poplatku nemění – zůstává na 14 dolarech (asi 320 korun).

Zdroj: novinky.cz

Sobotka chce odvolat některé členy vedení ČKA Přažská burza i RM-Systém jsou v pondělí uzavřeny        
 Martas
Martas (neregistrovaný)
9. 5. 2006 8:49 Nový

příplatek?

celé vlákno
Kurnikšopa jaký příplatek? To je jako bych si koupil rohlík za korunu a příplatek 80 haléřů k tomu. Zdá se to někomu normální? Vysvětlí už někdo konečně, proč se cena letenky skládá z několika cen? Proč není jen jedna cena? Ať jdou s takovým klamáním do pryč.
Petr Zámečník
Petr Zámečník (neregistrovaný)
9. 5. 2006 10:38 Nový

Re: příplatek?

celé vlákno
Obdobnou otázku jsme před časem položili v rozhovoru p. Bohuslavu Šantrůčkovi, vicepresidentovi obchodu a prodeje ČSA:

Otázka: Cena letenky je rozdělena do celé řady dílčích cen - vedle ceny letenky se mnohdy zvlášť účtují různé příplatky a letištní poplatky. Proč tomu tak je a jaký je váš názor na "skládání" koncové ceny jednoho produktu z více částí?

Odpověď: Ještě před "nedávnem" (dejme tomu před nástupem low cost přepravců) se uváděla skutečně jedna cena za přepravu celkem, která se skládala z tarifu (ceny za letenku pro leteckou společnost) a letištních tax (ty však nepřísluší leteckým společnostem, které je pouze vybírají a ihned odevzdávají buď letištím, anebo příslušným vládním agenturám).

Nízkonákladové aerolinky však přišly s "marketingovou" cenou, která je jakousi "holou" cenou, bez tax a příplatků a mnohdy začíná "od"... Ale za takovouto marketingovou cenu si často zákazník může koupit jednu či málo letenek na inzerovaný let. Cena má přilákat potenciálního cestovatele na internetové stránky, no a pak se uvidí...

Po 11. září 2001 byla ještě zavedena "bezpečnostní taxa" a od roku 2004 již zmíněný palivový příplatek. Některé low cost společnosti zavedly příplatky za odbavení zavazadel, za občerstvení na palubě, za placení kreditní kartou a možná i některé další. Ptáte-li se na můj názor, doporučoval bych "uzákonit" (v některých zemích, např. v USA, tomu tak je), že letecké společnosti musí uvádět konečnou cenu, kterou zákazník zaplatí.

Zdroj: http://www.mesec.cz/clanky/csa-palivove-priplatky-nezrusime/