Delvita popřela odchod z českého trhu

Delvita rezolutně popřela spekulace o tom, že by chtěla odejít z Česka. Informaci přinesl týdeník Euro s odvoláním na několik nezávislých zdrojů z oboru.

Delvita považuje trh v ČR za vysoce konkurenční, avšak do budoucna stále atraktivní.

Zdroj: iDnes.cz

Fio oznámilo snížení poplatků pro obchodování v USA EU rozšířila seznam dovážených amerických výrobků zatížených cly        
 trochu reality
trochu reality (neregistrovaný)
3. 5. 2006 9:03 Nový

KRACH: Meinl, Edeka ...

Popírali Meinl i Edeka. Meinl dokonce dřív než u nás skončil v mateřském Rakousku. Když tam krachoval, ujišťovali nás zde, že české odnože se toto netýká. A brzy jsme viděli ten kapitalistický ekonomický zázrak i u nás.

A jak jsem uvedl včera na http://www.mesec.cz/aktuality/7175/nazory/ :

Nechci se vytahovat, ale dne 25.3. t. r. jsem v diskuzi na téma Když klient "smrdí"... (http://www.mesec.cz/clanky/kdyz-klient-smrdi/nazory/19038.html) při vyjadřování nespokojenosti s úrovní služeb poskytovaných Českou spořitelnou tento finanční ústav přirovnal ke krachujícímu Meinlovi, Edece a k D e l v i t ě .:

"Že banka není schopna zajistit dostatek kvalifikovaného personálu a dostatek otevřených přepážek je neschopností managmentu banky. Pokud je v úřadovně 5 přepážek, z toho 1 uzavřena trvale a další 2 jsou uzavřeny větší část týdne, protože se pracovníci školí, čerpají dovolenou, jsou na náborových akcích atp. (=tzn., že trvale jsou otevřeny pouhé 2 přepážky) a managment s tím několik let nic nedělá, protože ví, že ve městě není jiná konkurence a že většina lidí těžko pojede do 25 km vzdáleného okresního města, kde ta konkurence již je, je to nezájem banky o klienty. Každý obchodník pochopí, že pokud je o něco zájem, musí tomu zájmu vyhovět. Nepochopil Julius Meinl, Edeka ... Doufám si tvrdit, že Delvita bude brzy následovat ... Jestli chce takto banka např. šetřit, tak nemá na finančním trhu co dělat. Pokud se mi děje např. v obchodě, že musím opakovaně stát na pokladnu, kde z deseti jedou tři, tak jdu příště jinam, když je kam. Naštěstí je prý u nás už "přeobchodováno", takže (vyjma vesnic) je kam jinam jít. Ale jestli obchodníci budou postupovat po vzoru bank - tzn., že se neprokazatelně domluví a budou všude snižovat pokladní a zákazníci budou tedy muset všude neúměrně dlouho čekat ..."

Ani se nedivím. Aspoň u nás: Delvita má neúměrně vysoké ceny, zboží v AKCI brzy nemá, cena akčního zboží je mnohdy vyšší než u ostatních prodejců v normálu, 1-2 funkční pokladny na celý krám, na nich neustálé, dlouhé fronty. Akční zboží nabízené zdarma nebo se slevou na základě kupónu otištěného loni v denících Bohemia (ty mimochodem taky nějak krachují - viz zlikvidování Večerníku praha a jeho nahrazení Šípem či likvidace sobotní přílohy /Top/ Víkend magazín bez náhrady + nekvalitní dodávka novin předplatitelům a problémové odhlášení odběru těchto novin) nebo letos v Blesku takřka výhradně není - jde jen o to nalákat do prodejny zákazníky, aby tam pak utratili nehorázné peníze za něco úplně jiného.
Známá s maturitou dokonce u Delvity kdysi pracovala jako řadová síla: po čas pracovní doby několikrát odvelena domů (momentálně nebyla práce), pak zase nestíhali a ona si nemohla ani odskočit či něco pojíst či popít. Celý den měla rozcouraný a pracovní dobu slepenou z několika útržků. A za to žádné peníze. Nadřízení personál jebali, že málo prodají a mají malé tržby, zákazníci zase za to, že nebylo žádané zboží... Nedivím, se, že tam stále vysí inzeráty na rozšíření "dynamického" kolektivu. Navíc jednu prodejnu přepůlili a půlku pronajali Vietnamcům pro prodej zboží všeho druhu. Když jsem po tomto kroku psal na centrálu maila - výtky k vysokým cenám a zmenšení prodejní plochy, tak mne ujistili, že se brzy dočkám zlepšení. Od té doby úroveň jen upadala a dnešní článek o odchodu hovoří za vše. Jestli takhle u nás podnikají všichni, máme tu opravdu jen přetržené turecké hospodářství...

Ještě aby i spořitelna odtáhla do rakouska-uherska, a bude tu zas o něco líp ...