Spočítejte si...

Zavřít

Visa má v Čechách 4,2 milionu platebních karet

Společnost Visa Europe oznámila, že její členské banky v České republice v kalendářním roce 2005 vydaly 4,2 milionu karet. Hodnota transakcí učiněných u obchodníků vzrostla v kalendářním roce 2005 o 25,6 p­rocenta a dosáhla celkového objemu 1,9 miliardy euro, přičemž spotřebitelé během roku učinili u obchodníků celkem 51,2 milionu transakcí. Počet kreditních karet Visa vydaných v České republice vzrostl o 69,7 procenta na 425 000.

Zdroj: TZ

Na opravy panelových domů půjde z EU a ČR zřejmě 8,3 mld. Kč Život v Česku po vstupu do EU nezdražil        
 J. Stack a M. Škopek
J. Stack a M. Škopek (neregistrovaný)
27. 4. 2006 10:48 Nový

PK a Česká spořitelna

Příspěvek jsem již na Měšci uváděl, ale nedá mi to se opět nepodělit o zkušenosti s embosovanými mezinárodními PK VISA a Českou spořitelnou a. s. :

V minulosti jsem měl u České spořitelny sporožirový účet a k němu i platební kartu) společně i manželka. V rámci "došlatrpělivost" jsem se rozhodl ukončit automatickou výměnu PK a postupně přejít k jiné bance. I když jsem v předstihu nařízeném ČS (asi 2 nebo 3 měsíce) uplatnil požadavek, aby mi již novou PK nevyráběli (byl jsem ujištěn, že k výrobě a následnému zatížení poplatky opravdu nedojde), přesto ji vyrobili a ještě chtěli za to nehorázný poplatek (šlo o mezinárodní Visu). To jsem odmítl a tak se mnou sepsali "žádost o vyřazení karty". Když jsem chtěl na jedné ze svých cest platit v Praze zboží přes elektronický terminál, byla má původní karta tvrdě odmítána. Bylo to v Tescu v Letňanech a jelikož tam v té době ještě měla náhodou otevřeno pobočka ČS (dnes má otevřeno již pouze do cca 19:30), zkusil jsem nejprve bankomat a když ani on mi nedal oběživo, šel jsem je zeptat do ČS. Tam mi potvrdili, že spořitelna zrušila jak budoucí PK, tak i ty stávající, co měly ještě platnost. Samozřejmě i u manželky, kterou jsem musel sehnat na opačném konci areálu, abych mohl zaplatit původní nákup, která naštěstí u sebe měla hotovost. Paradoxem bylo, že manželka platila dopoledne v jedné lékárně kartou, ale přes mechanickou žehličku. Tam to šlo samozřejmě bez problémů. Doma jsem pak začal shánět nějaký rychlý kontakt na lékárnu, abych jim vysvětlil, že budou mít problém s připsání částky díky "zrušené" kartě. Na uvedenou lékárnu mi obchodní rejtřík zjistil jen nějakou lékárnu v Plzni a ani na tlf. informacích mi nedokázali poradit. Tak jsem kontaktoval tuším že Komerční banku, kde měli účet. Výsledkem bylo, že spořitelna lékárně připsala částku ze zrušené karty. Na jednu stranu jsem měl obavy - lékárna na základě platebního dokladu ze žehličky uplatňovala právo na inkaso v KB značně později než nám bylo provedeno odmítnutí transakce platební kartou přes elektronický terminál a spořitelna tomuto inkasu vyhověla. Kdyby nám třeba byly karty zcizeny a byly v Zákazech, tak by spořka transakce hradila ještě jak dlouho? Na druhou stranu jsem byl rád,že lékárna nebude mít vůči nám pohledávku. Při další návštěvě za cca čtvrt roku jsme si v lékárně vše vysvětlili osobně, dnes už tam mají taky elektronický termínál, a je s nimi vždy dobrá spolupráce.
Když jsem si pak stěžoval u ombudsmana ČS, bez jakékoliv omluvy mi jen sdělil, že jsem podepsaný na žádosti o vyřazení karty. Ano, já podepsal vyřazení, ale těch vyrobených, co jsem vyrobit nechtěl. Na formuláři totiž žádná čísla karet nebyla uvedena, jen číslo účtu. Asi to tedy vzali komplexně. Tak jsem si s nimi ještě chvíli dopisoval, nicméně trvali na svém, že jsem podepsal onu žádost. Pak jsem se oklikou dověděl, že "fundovaná" obsluha ČS mi dala podepsat nesprávný formulář. To mám jako klient obsluze hejbat rukama a říkat, co má dělat? S podobnou "odborností" jsem se bohužel setkával u Spořitelny často, v rámci různých míst republiky. Co je platné, že obsluha je mladá a hezká, když nic neumí! Kam zmizeli všichni ti starší, co tam byli léta a opravdu dovedli poradit, ne jen uhnat klienta na uzavření nějakého "supervýhodného" (ale jen pro spořitelnu) produktu? Pokud jsem přišel do spořky a něco chtěl, skoro vždy nevěděli, museli někam volat a mezi sebou se dohadovat. Opravdu "profesionální" jednání. Dospělo to tak daleko, že ani na pokladní doklad nebyli schopni uvést údaje, co jsem si přál, aby tam byly uvedené. Když napsali dobře variabilní symbol, nezvládli z minulého dokladu opsat vkladatele. Když uvedli dobře vkladatele, neuvedli popis operace. A tak dokola. K tomu ty nekonečné fronty, výpadky počítačové i bankomatové sítě. Jednou se mi zase stalo, že o víkendu nešlo u benzínky platit kartou ČS (ČS má vlastní kartové centrum). Viselo tam sic upozornění, ale co já jako klient mám dělat, abych se dostal dál? Tuto otázku jsem položil ČS. A hádejte, co mi odpověděli: navštívit nejbližší pobočku a udělat výběr v hotovosti (prý v takovýchto případech odpustí i poplatek za výběr). V rámci reklamy "jsme vám blíž": rušení poboček a redukce pokladních hodin jsem usoudil, že ve spořce nemohou pracovat normální lidi nebo že zkoušejí, jací jsou klienti debilové a co si necháme líbit. Pokud je víkend, mají v rámci ČS o víkendu otevřeno asi dvě pobočky v celé ČR: Letňany v Praze a v Liberci v Hypernově. Nedávno ještě měla otevřeno i Hypernova v Průhonicích - Čestlicích, ale to je už minulostí.

Na http://www.mesec.cz/clanky/zadost-o-uver-zakaznik-jste-vy/nazory/ se rozjela diskuze, na jejímž závěru mluvčí ČS napsala:

Vážení,
děkujeme Vám za všechny podněty. Všechny je vnímáme jako důležitou zpětnou vazbu a budeme s nimi dále pracovat. Jak sami uvádíte, máme nejvíce klientů na tomto trhu. Prakticky každý druhý člověk v této zemi, počítaje v to i nemluvňata, u nás má účet nebo využívá nějaký produkt. Takové množství klientů zavazuje k tomu, abychom poskytovali služby v maximální možné kvalitě. Ráda bych Vás ujistila, že právě toto je prioritní cíl České spořitelny.
Nejsme dokonalí, ale za posledních pět let jsme z České spořitelny - někdejšího molocha na trhu - udělali banku evropské úrovně. Stalo se tak díky úsilí našich zaměstnanců, které tak vehementně kritizujete, ale stalo se tak i díky Vaší loajalitě a trpělivosti i díky zpětné vazbě, kterou od Vás máme. Děkujeme za jakoukoli konstruktivní kritiku a připomínky.
I díky nim můžeme dál posupovat stejně dynamicky jako doposud.
Klára Gajdušková
tisková mluvčí ČS.

Můj postřeh jako bývalého klienta je právě opačný: za 5 let spořitelna v úrovni služeb značně klesla. Proto jsem přešel jinam. A i občasné návštěvy poboček v nynější době mne stále přesvědčují o neschopnostech pracovníků a celého systému ČS. Bohužel. Co je mi platné, že zavedli internetové a tlf. bankovnictví (které mimochodem často nefunguje - reklama ve stylu "24 hodin denně, 7 dní v týdnu, 365 dní v roce" je naprosto lživá), když některé operace přes tyto kanály provést nejdou a já jdu do pobočky, kde zjišťuji, že to, co v minulosti šlo bez problémů, nyní nejde nebo jde s velkými problémy. Starší, zkušení byli vyměněni za mladé, nezkušené, ale schopné vám ovšem prodat jakýkoliv pro vás nevýhodný produkt včetně vaší tchýně.