Cenový boj vytlačuje některé produkty z pultů

Nemůžete najít v supermarketu svůj oblíbený výrobek? Důvodem může být boj mezi velkým výrobcem a obchodním řetězcem o konečné ceny. Známé značky jsou totiž pod větším cenovým tlakem, neboť zákazníci si jejich ceny lépe pamatují.

Místo svých oblíbených produktů najdete v hypermarketech čím dál častěji výrobky prodávané pod jejich vlastní značkou, například Tesco, Albert či Interspar. Jejich podíl vzrostl na 13 %, zatímco předloni to bylo jen 6 %.

Zdroj: iDnes.cz

Makro nechce sváteční zákazníky Rakousko chce dotovat prodej prvních 100 tisíc set-top-boxů        
 Stanislav B.
Stanislav B. (neregistrovaný)
12. 3. 2006 17:51 Nový

bída s nouzí v této "tržní" ekonomice

Obchody jsou sice plné zboží, ale to co člověk shání, nesežene! Sháním zpětnou klapku do pojistného ventilu (Slovensko - Myjava) co se dávají k el. bojlerům. Nesehnatelné. Je to věcička jistě za pár korun, ale všude vám nabídnou jen celý pojistný ventil. Přitom ta zpětná klapla se dá velice jednoduše vyměnit (vyšroubovat 13 klíčem víčko), do vlastního pojistného ventilu se vůbec nezasahuje. Co je nejhorší, ten pojistný ventil se dá sehnat za 380 CZK, ale taky tuším za 600 CZK (Baumax). To je tržní hospodářství, co ...? Pamatuji si, jak nám s. Klaus po převratu tvrdil, jak trh vše vyřeší. Ano, vyřešil ... proč by zákazník měl utratit pajdu, když může 6 stovek. Ale podnikatelé jsou přece jinak chudáci.
Ve výčtu nesehnatelného bych mohl pokračovat. Mnoho věci, co za komunistů bylo k sehnání, dnes není. A to všichni tvrdíme, že za komunistů nic nebylo ...
Nejsem členem ani zastáncem komunistů, ale tohle je bohužel pravda ...