Spočítejte si...

Zavřít

6 výmluv, kvůli kterým vám aerolinky nebudou chtít vyplatit kompenzaci

Podle cestovních kanceláří roste oproti loňsku zájem o exotické zájezdy. Například u zpoždění charterových letů mají aerolinky tendenci se bránit žádostem o kompenzaci. Pokud nechcete ztrácet čas s vymáháním kompenzace, zvolte nějakou ze společností, které se na to specializují. Více si přečtěte: Cestující mají opět větší práva. Bez větší námahy dostanou odškodnění

Podle zkušeností klientů zkouší aerolinky nejčastěji tyto metody a výmluvy: 

Nekomunikace: letecká společnost s cestujícím přímo vůbec nekomunikuje. Případně se stává, že cestující sice dostane příslib odpovědi, ale lhůta pro její vyřízení se stále oddaluje. Podle nařízení Soudního dvora EU je ale povinna odpovědět nejpozději do 30 dnů.

Přesouvání zodpovědnosti: zejména v případě charterových letů odkáže dopravce poškozeného na cestovní kancelář. Ta ovšem může jen zpětně žádat leteckou společnost, která nese odpovědnost, o vyplacení kompenzace. Cestující se tak dostává do bludného kruhu a nároku se raději časem vzdá.

Zamítnutí bez dalších důvodů: občas se stává, že letecká společnost klientovi zamítne jeho žádost spolu s výčtem paragrafů a ustanovení, které splnila. Člověk neznalý problematiky pak snadno podlehne pocitu, že tím je vše ukončeno a jeho nárok na kompenzaci je skutečně neopodstatněný. 

Kompenzace není občerstvení: v některých případech aerolinky nabídnou klientům občerstvení na letišti s tím, že jde o kompenzaci za čekání. Cestující tak podléhají pocitu, že na další kompenzaci nemají nárok. 

Technická závada: zřejmě nejoblíbenější způsob, jak se aerolinky snaží zbavit zodpovědnosti. Technická závada patří mezi mimořádné okolnosti, při kterých není letecká společnost povinna kompenzace vyplatit. „Běžný člověk nemá šanci posoudit, zda tomu tak skutečně bylo. Proto se vyplatí obrátit se na specializovanou společnost, která je schopná takovou informaci skutečně nechat prověřit a případně zajistí vyplacení kompenzace,“ vysvětluje František Herynk. 

Letenka zdarma: dalším zajímavým způsobem jak odbít cestující je přiznání pochybení a vystavení další letenky zdarma bez finanční kompenzace. „Letecké společnosti tak často ušetří nemalé částky, protože letenka nikdy nedosahuje výše finanční kompenzace a cestující zase bývá potěšen, protože získal odškodnění. Cestujícím se ale skutečně vyplatí získat finanční kompenzaci oproti letence zdarma,“ podotýká Herynk. 

Zdroj:Click2Claim.cz

Za elektřinu a plyn si připlatíme Vánoce českou rodinu vyjdou průměrně na 30 tisíc. Za co budeme utrácet?        
aaa
aaa (neregistrovaný) ---.systinet.com
28. 11. 2012 14:21 Nový

3. třída ČJ

Aerolinky "odbijí" cestující, autor zase další a další čtenáře...